lägenhet

Igår var jag till Uppsala och tittade på lägenheten som jag mest troligt kommer att dela med Sanna nu till hösten. Den var jättefin och låg helt perfekt mitt på stan. Tror att det kan bli bra. Det verkade lite långt ut till ångströmslaboratoriet, men det löser sig säkert. Jag har eventuellt tjing på en gammal cykelräcer som får transportera mig.

Jag har även börjat jobba igen, och nu skulle jag vilja säga att det funkar riktigt bra. Måndag och tisdag var riktigt slappa med lite post, ett minus för reklamen bara. Idag skulle det dock ut tusentals jävla klädkataloger vilket gjorde att jag hade tio svintunga buntar istället för tre-fyra, men ingen reklam gjorde att det gick fort i alla fall.

Två jobbdagar kvar. Sen sticker jag till Kreta och gottar mig i en vecka.

Peace

heartbreak

Hade en mycket bra dimma igår med Ida, Emma och Sofie. Började med förfest hemma hos Emma då vi spelade fia med hutt och fixade hår och dylikt. Sen blev det buss till Gävle och Heartbreak Hotel. Mycket bra. Träffade exklasskompisen Emma vilket var mycket trevligt. Kom hem kvart i fyra. Mums.

Ikväll blir det filmmys med Ida och kanske en promenad runt Torsåker också. Och allt sånt vi gjorde innan vi blev 18. Nostalgikväll med andra ord.

Nu ska jag åka till Emma och hämta hem min tomma vodkaflaska. ehe.

red corvette

Humm..

Igår fyllde min farbror år. Farbror var husvakt åt kusin så det blev fika där. Skoj att det var andra gången jag var hemma hos kusin, och båda gångerna har det varit när farbror är husvakt. Så jag har aldrig varit inne hos kusin när kusin är hemma. Men, fikat var mums.

Efter det åkte jag med Carl och Tobias till Falun och gick på cruising. Jag älskar cruising. När jag har läst fem år till och blivit civilingenjör och börjar göra stora pengar ska jag köpa en corvette. En röd. Eller nåt annat fräsigt. Fast helst en corvette. Jäpp

Malin 18 år.

Hej å hå vad flitigt det bloggas.

Men.. Idag fyller bästa Malin 18 år och igår var vi där och fikade lite. Det var roligt.

Idag blir det chill. Dator och film skulle jag tro, om jag inte gör ett seriöst försök att städa mitt rum. Och ikväll tänker jag packa simväskan för första gången på typ åtta veckor och åka och dra några längder. Skönt. Det ska inte bli något avancerat, mest lite plaskande bara. Tjoho.

fisk&film

Phew.. en vecka bloggfritt. Regnigaste veckan hittills kanske. Barar för att älsk och jag skulle vara lediga tillsammans och ha lite semester. Det enda vi har gjort är typ att fiska och kolla på film och det längsta vi kom iväg på semester var till Skutskär. Wooh. Okej, jag klagar inte. Det har varit väldigt mysigt faktiskt. Först metade vi en bit härifrån och fick åtta abborrar. Dagen efter metade vi på samma ställe och fick 25 abborrar. Nästa dag metade vi i havet utanför skutskär och fick säkert 40 abborrar. Sen var det tråkigt så då kastade vi istället och fick fyra gäddor. Sen spöregnade det i fyra dagar så då blev det film, film film och film. Vi åkte till time på torsdagen och hyrde fyra stycken och såg allihop den kvällen.

På fredagen var vi hem till Anders&Carina och åt och tackade för skjutsen på balen. Det var trevligt. <efter det blev det film hos Lök.

Igår var jag med Ida till Valbo och shoppade en händig liten kompaktkamera. 12,1 megapixel är inte så illa ändå. Dock blir bilerna inte alls i samma klass som med systemkameran, men det hade jag väl inte väntat mig heller. Efter shoppingen blev det Lobby med Ida och Amanda, en helt okej dimma.

Sara har lyckats igen. Pajat bilen en gång till genom att köra brutalt in i saker. Denna gång var det räcket bakom posten som fick smaka på min klena avståndsbedömningsförmåga. Punktering, bortskrapad lack och en bula ovanför hjulet blev priset för den tabben. Jubel och applåder. Hur lyckas jag? Andra gången på en månad. Blir så sur på mig själv, vet inte om jag ska köra bil mer...

Och på tal om bilproblem var det pinsammast någonsin på jobbet i torsdags. Antar att jag blev årets skrattobjekt. När jag hade kört klart posten åkte jag till time och käkade korv. Det var första gången som jag inte åkte raka spåret tillbaka till posten. När jag stannade glömde jag tydligen bort att lägga i parkeringsbromsläget på växelspaken och hade ingen aning om att det var en förutsättning för att bilen skulle starta. Så jag försökte.. och försökte.. och försökte.. och försökte. Till slut ringde jag ner till posten och sa att bilen hade lagt av. Då kom två stcken och skulle komma fram till vad det var för fel. En kille, femton år eller vad han är, satte sig i bilen, bytte växel och startade. Ehehehe.. Pinsamt.

Och igår grillades det hemma hos Emma. Fick cykla till Torsåker och låna bilen av Carl för att åka till Barkhyttan. Höll extremt mycket koll i höger backspegel då vill jag lova. Grillningen var mycket trevlig i alla fall. Smällde i mig tre fläskkotletter, vilken nog aldrig hänt förut. Förvisso var de väldigt små, men dock. Efter grillningen åkte jag till Torsåker och gick på bluegrass med Carl. Det var nice, och cidrarna rann i lite väl fort tror jag. Ehe. Men bakfull blir jag icke. No way.