Jordlab <3

Har i princip varit sjuk sen Valborg så det har inte funnits så mycket upplyftande att berätta. Men lite har hänt. Jag har till exempel spenderat fem hela arbetsdagar i det fantastiska jordlabbet på SLU med att väga, späda, mäta och diska. Otaliga gånger. Vi har fem jordar som vi testar med två salter i tre koncentrationer plus en omgång utan salt och varje procedur replikeras fyra gånger för statistikens skull. Det blir några hundra prover. Har diskat så mycket att mina händer torkar sönder. Men imorgon labbar vi för sista gången förhoppningsvis. Sen är det "bara" rapportskrivande kvar. Sen är det kandidatkalas och sommarlov. Tjohoo!


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback