jobb fixat

Igår hade vi den bästa föreläsningen hittills under mina tre år på W. Samarbetskunskap var temat och vi fick i sex timmar lyssna på en ledarskaps-/gruppsykologi-/jag vet inte vad-människa som skulle lära oss hur man lyckas i projekt. Hur bra som helst. Jättelärorikt. Vi fick en massa exempel på hur olika människor kan tolka exakt samma information på helt olika sätt och hur det därför inte finns något som är självklart när man jobbar i grupp. Och vems är egentligen problemet med att du kommer försent? Massor med tankeställare.

Idag skulle vi så visa oss att vi lärt oss något genom att, i princip utan instruktioner, plocka fram en helhetslösning med offert för ett företag som vill anlägga en vindkraftspark. Offerten skulle lämnas in senast 16.00 och efter diverse layout-krångel blev klocakn exakt 16.00 när offerten lämnade min mail. Paniken uppstod när vi sedan öppnade dokumentet och det visade sig att de senaste två timmarnas arbete försvunnit spårlöst och vi hade skickat fel dokument. Men.. ett par hackers och det löste sig.

Mitt i den dokumentstressen ringde de mig från ovako och meddelade att om jag bara lyckas få iväg en formell ansökan via deras hemsida så har jag sommarjobb fixat och färdigt. Så himla fantastiskt underbart superbra! Hur lilla jag ska kunna bidra till att optimera deras lakvattenrening förstår jag dock inte riktigt. Ett riktigt ingenjörsjobb. Men ååh det kommer bli så häftigt. Nu ska jag bara på något snitsigt sätt styra av posten och tacka för tre fina somrar.

På vägen hem från skolan gick jag förbi Cykel-Viktor med baktanken att han skulle dra åt mitt sneda framhjul. Där visade det sig att hela navet var glappt så han behöll cykeln för lagning. Ännu en oförutsedd cykelavgift. Suck. Det betyder att jag måste gå till Skolan imorgon. Undrar hur lång tid det kan tänkas ta. Ska vara på plats 8.15. Jobbiga morgonminutrar går förlorade. Pust

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

Du kan styra av Posten genom att hänvisa dem till mig! Har faktiskt lite erfarenhet efter en vecka då min brevbärare tydligen blev akutblind och inte såg skillnad på Mejerigatan 5, 7 och 9 och därav blandade ihop alla brev (jag fick typ tusen i mitt postfack), så jag fick gå runt till de andra husen och dela ut breven till rätt student. Hehe. Men vad spännande med Ovako-jobbet! Längtar tills ni kommer hit! puss!

Jag heter: malin

sv: hahaha nice!

2012-03-21 @ 12:11:18
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/
Jag heter: Hanna

Jätte grattis Sara:) det kommer gå ap bra på ovako;)

2012-03-24 @ 23:41:22

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback