Gotland so far

Ligger i en säng på Sudersands camping på Fårö och är rätt nöjd med livet. Vi har cyklat cirkus nio mil på två dagar, två igår och sju idag. Har sett otaliga krokiga martallar, spännande blommor som inte finns hemma, söta små kalsktenshus, väderkvarnar och får. Största missen gjorde vi igår när vi inte tog reda på hur pass ute på vischan vi faktiskt skulle bo utan tog för givet att det skulle gå att fixa mat och frukost när vi kom fram. Lyckades efter många om och men googla Lummelunda och få fram att avståndet till närmsta affär var 16 km, dvs tillbaka till Visby. Hurra. Det ledde till att vi fick en halv kexchoklad till middag och sedan inleda dagens trampande med tomma magar. Det dröjde tre mil innan vi kom fram till Lärbro och den första affären och kunde handla frukost, som snarare blev en brunch. Den godaste frukosten någonsin eftersom vi inte hade ätit på över 20 timmar. Så kan det gå. Efter det trampade vi de två milen tull Fårösund där vi pausade med promenad innan vi tog färjan över sundet och fortsatte pausen med en glass. 17 kilometer senare är vi framme i Sudersand och har ätit gigantisk hamburgare, gått en sväng på stranden och besökt fårös enda ica (får ever). Imorn ska vi trampa tillbaks till Visby. Dags att sova.


Meddela din åsikt
Jag heter: malin

Mysigt! Hör av dig när ni är här så kan vi ses! :D


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback