Mamma

I fredags fyllde mamma år. Jag jobbade till halv fem men när jag kom hem blev det den traditionsenliga smultron- och marängtårtan. Hur gott som helst. I år fick mormor bara medverka genom sitt porslin. Konstig känsla. Hur många gånger har jag inte ätit tårta på ett sådant fat hemma hos henne? Och nu är hon inte ens med, men fatet har flyttat hem till mamma. Fast jo, nog var hon med allt. Det tror jag. När Kalle kom lite senare så blev det paket. Vi gav henne en sodastream och jag tror den blev väldigt uppskattad. Det har då bubblats friskt i alla fall. Igår firade vi lite mer. Vi åkte med Kurt och Margot över till Åland med Eckerölinjen. Det var jättetrevligt. Vi satt på soldäck hela överresan och det var hur skönt som helst. Från taxfreen fick en parfym och en ansiktskräm följa med hem. Parfymen blev Naomi Campbells Cat Deluxe - At Night. Jättenöjd, trivdes verkligen med den. När vi återanlände till Hofors avslutade vi med middag i Edsken. Bra dag.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback