Uppis

Tillbaka i Uppsala alltså. Har överleft första skoldagen och därmed passerat hälften i min utbildning. Nu är det nedförsbacke. Eller? Kan ju i alla fall hoppas. Men less är jag, ingen tvekan om saken. Hur som helst så är det reglerteknik som gäller nu, och tio poäng markvetenskap på SLU. Får se hur det slutar. Reglersnubben verkar rätt skön. En lagom långsam norrlänning som säger "i princip" och "då inser man snabbt att.." i nästan varje mening. Har man väl börjat störa sig går det knappast att sluta. Gick i skolan till tre och när jag slutade åkte jag till ica och shoppade loss. Tomt kylskåp är tråkigt kylskåp, och första handlingen för termingen blir lätt en tung handling. Pust. Landade i sängen en timme när jag kom hem och återhämtade mig. Sen trampade jag över till Sophie en stund och försökte lindra min onda hals med lite te och trevligt sällskap. Gick sådär. Lovar att jag är sjuk på lördag när mämz och jag ska på träningsconvent. Vore surt som satan. Åkte hem och däckade i sängen igen lagom till idrottsgalan. Tog en morot till middag, inte på topp. Idrottsgalan levde väl hyffsat upp till förväntningarna men jag undrar lite varför de har tagit bort priset till årets idrottare med funktionshinder. Jag tycker att de är de som gör de allra största prestationerna. Och stackars Marcus Hellner blev tvåa i jerringpriskampen igen. Nästa år lär han väl få det? Jag röstade förra året, jag röstade i år och jag kommer att rösta nästa år. Puss och godnatt

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback