Uppsalaturist

Mamma kom till mig i storstan idag och vi agerade lite turister. Promenera i nästan sex timmar blev det så det känns ju skapligt i fötterna lär jag säga. Vi började i domkyrkan där jag, efter tre år i stan, fortfarande inte hade varit in. Och jäklar vilken gigantisk byggnad! Det tog nog nästan en halvtimme för oss att komma runt och titta på alla gravmonument av kungar och helgon och annat löst folk som låg där inne. Var lite svårt att få grepp om vilka det var eftersom det mesta stod på latin eller väldigt gammal svenska. Men ja, fräsigt ändå på något sätt. Efter kyrkobesöket blev det lunch på det nyöppnade Taco Bar (mums!) innan vi gick till konserthuset och tittade på utsikten. Se bild. Efter det blev det mestadels löst promenerande. Vi gick upp till slottet (pust!!) och lite längs ån och när vi passerade akademiska passade vi på att skutta in på blodcentralen så att mor fick bli värvad som blodgivare. Kanske inte vad man förväntas hitta på när man ska umgås en dag men ändå ett bra initiativ. Lite vandrande i affärer åstadkom vi också och det slutade med att jag belönade mig själv med en "från Sara till Sara"- present som jag suktat efter länge. Bild kommer senare. Vi avslutade dagen med hockey på min lill-tv. Lite svårt att se pucken lär jag säga. Men det blev Brynässeger och det var ju huvudsaken. Puss på det. Nu ska det sovas. Imorgon ska jag ut med projektgruppen och hämta jord. Spännande. G'natt.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback