mätt

Provar ett litet mobilinlägg för att det ska hända något i den här bloggen.

Jag har haft världens längsta dag. Den började halv tre inatt med en biltur runt Uppsala. Mätteknikprojekt som går ut på att mäta temperaturen och se om det är varmare inne i staden än i omgivande landsbygd. Görs med fördel på natten. Åkte hem och la mig igen halv fem och sov till tio. Morgon två gånger alltså. Förvirring i huvudet. Vi gjorde en mätning till i eftermiddags för att ha något att jämföra med och när vi stod och kopplade in mätinstrumentet med ett bilbatteri i bakluckan kom det en tjomme och frågade om vi gjorde något skumt. Som om vi höll på och kopplade in en bomb och tänkte spränga något. Så kan det vara.

Efter mätning två blev det en fika (eller för min del snarare en lunch) på Savoy. Gött. Kom hem klockan sex och kände att det var läge för en springvända så jag hoppade i joggingskorna. Tänkte att det kunde vara värt att försöka hänga i lite nu fram tills det blir alldeles för kallt. Bra där.

Nu ska jag sova och ladda för en dag med bearbetning av mätresultat. Och Amanda fyller år också.

Peace


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback