helgen

Jag har haft en mycket fin helg. Lite tråkig men mest jättebra.

Fredagskvällen spenderades på Idas altan med den gamla vanliga, men ack så goda, maten och lite vin och massor med prat med fina vänner. Sofie och jag gick förbi gästis senare och hängde med alla lyckliga och fina studenter. Jag var där till strax efter ett innan jag tröttnade och gick hem.

På lördagen stack jag med Malin till Falun för att få se Hannas och Elins lägenhet. Jättejättefin. Återigen blev det supergod mat och trevligt sällskap och en hyfsad nostalgitripp när vi tog oss igenom Eva&Adam-filmen. Underbart. 

Igår var Kalle och jag ute med Lök och fiskade gädda. Jätteroligt men läskigt när man helt plötsligt har en meter fisk på kroken. Jag har bara fått någon enstaka liten plutt förut så det var ju lite skillnad när den vägde fem kilo och var helt sinnessjukt stor. Och jobbig att dra in. Chockade tjejen satt mest och lät. Men jag lyckades. Vi åkte hem till mamma och pappa med fångsten och åt där och fick veta att det hänt jättetråkiga saker i byn. En granne är försvunnen och tros ha drunknat så vi var ute och med en skallgångskedja och letade lite runt sjön senare på kvällen och folk har dykt och draggat botten. Jag vet inte om man ska hoppas att de hittar honom eller ej. Så himla himla tragiskt.

Idag ska jag äntligen äntligen klippa mig. Ganska kort tror jag dessutom att det blir. Inte jättekort, men betydligt kortare. Och sen är det simavslutning i Edsken. Låter som en bra måndag.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback