segling

Hemma från en fin vecka i skärgården på segelbåt. Har satt och lossat storsegel och spinnacker, seglat i uppemot 30 graders lutning (lite jobbigt att gå på toaletten då), stått ensam vid rodret när vi gått för motor, lärt mig att göra pålstek och stoppknop, misstänkt att den 16,5 meter höga masten skulle skrapa i den 17 meter höga Väddöbron, tvättat mig i brackvatten en hel vecka = inte helt ren, sett fantastiska hus och tomter i skärgården, åkt sele upp i halva masten för att sätta tillbaka en lossnad lanterna, solat och läst på däck för att jämna ut den hemska linnebrännan, sett en princess 52 i Grisslehamn (ett flytande lyxhotell), badat bakom båten under gång, handlat i den trängsta och jobbigaste lilla skärgårdsbutiken, ätit jättemycket och jättegott och slutligen umgåtts med fina trevliga människor.


Försökte få med hela båten men det gick inte. Den högra är Cassiopeia som vi seglade på :)


jättefin solnedgång med segelbåtar på svaj (ankare i båda ändar )


Den här lille rackarn kostar väl cirka 6 miljoner och stannade och tankade 1500 liter diesel



Jolpan var ett poppis place, trots att det var en naturhamn :)

  

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

sv: nämen, vad lustigt! joru, nu hade de både persiska leoparder och snöleoparder, men de senare låg och tryckte i en liten koja så dem såg vi knappt.


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback