fiske

Kalle har rustat upp sin båt. Slipat och plastat och målat och satt dit elmotor och lysen. Jättefräsigt. Vi har pluttrat fram och tillbaka i ån i två dagar nu i jakt på fina abborrar. Det blev några stycken, inte häpnadsveckande stora men i alla fall abborrar. Dock blev det mest små gäddor som vi inte alls ville ha. Vi tog upp en idag som vi plockade med hem för att den intresserade min mor. Kanske vägde den tre kilo. Ganska stor ändå. Den jäveln höll på att skrämma livet ur mig idag. Det krävs en del för att ha ihjäl en sån så Kalle högg den i huvudet säkert fem gånger innan han stoppade den i en hink. Sen åkte vi vidare. Efter kanske tjugo minuter smällde det till och så studsade den "döda" bjässen upp ur hinken säkert en meter upp i luften och flög rakt emot mig. Det visade sig att Kalle hade missat hjärnan på den och det tog väl ett tag för den att komma på det kanske. Jag blev så in i helvete rädd så jag var på väg ur båten. Jag var dels inte beredd för fem öre och dels tycker jag så där stora gäddor är otäcka i största allmänhet eftersom de har så fruktansvärt mycket tänder. Paniken. Usch

 

Mer behändig storlek på den här. Kan fiskar vara söta så var den den. Fantastiskt glupsk liten sak. Nästan lika stor som draget.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

två saker:



1. du borde blogga oftare!!! det är så roligt att läsa. har läst igenom en hög gamla inlägg i brist på annat haha...

2. vill ha en prat- och singstar-kväll igen! snarast!!!



puss!


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback