äta, shoppa, träna

Tjopp tjopp!

Mämzi fyllde år i onsdags så vi kalasade lite för henne med dubbel-d-muffins (dumle och daim), marängtårta, kortspel med mormor och en fantastisk gösmiddag med vitvinssås och pressad potatis. Mmmmums. Åt och åt och åt och åt.

Igår hastade jag iväg till Sågmyra med Malin och Hanna. Dessvärre var Hanna tvungen att rycka in och jobba så Malin och jag fick shoppa själva. Det blev en vit fluffig klänning och ett par trosor för min del samt ett par solglasögon eftersom ena glaset flög ur mina på vägen dit. Spännande. Vi mellanlandade en sväng i falun på vägen hem och där blev det ytterligare en klänning, en småblommig från H&M. Dessutom åt vi kinabuffé och strosade bland allt fint på Åhléns och andra prylaffärer. När jag kom hem kändes det inte mer än rätt att pysa iväg till storvik och simma efter allt ätande. Där avverkades inte mindre än 4000 meter i deras lilla pöl. Galet imponerad över mig själv. Mest över det faktum att jag fixade 16*200m frisim. Inte så jäkla illa ändå.

Imorgon bär det av på seglingssemester så dagen idag har ägnats åt att tänka och fundera och lägga fram tusen saker som nu ska stuvas ner i diverse väskor. Jag känner att jag inte har någon som helst aning om hur man ska vara klädd och vad man borde ha med sig så man måste ju packa för alla tänkbara väder. Svårt.

Som sagt så kommer bloggen att vara lämnad i en vecka nu, men det dyker nog upp små uppdateringar på ansiktsboken. 

Puss  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback