en halv

Tjopp! I onsdags fick jag reda på att de hade satt godkäntgränsen till 9 poäng av 30 på elektromagnetismen och att jag hade lyckats skrapa ihop 8,5. Fantastiskt. När man inte ens behöver en tredjedel för att klara sig och ändå 73% får underkänt kan man ju undra om det säger mest om tentan eller om oss. Men kom igen.. en halv poäng. Va fasen. Så himla nära att slippa försmädelsen att kugga min första kurs. Faktum är att det är det första jag någonsin fått underkänt på. Närmare går knappast att komma. Meeen.. nu har jag inte lagt ner fyra dagar på att plugga som en idiot helt i onödan. Nu har jag fattat saker som jag inte hade det minsta aning om förut. Nu känns det som att det borde finnas en rimlig möjlighet att klara tentan. Jag hoppas.  Så.. vid tvåtiden bär det av mot uppsalaland igen och imorgon gör jag ett nytt försök att skriva skiten ur elektromagnetismen. Wish me luck!

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback