uppsalahelg

Kalle har varit hos mig i storstan sen igårkväll men nu är han tråkigt nog tillbaka hemma i torsåker igen. Igår när han kom hit gick vi ut och käkade på kina. Komiskt att jag har varit på den restaurangen fyra gånger och att det är den enda restaurangen jag varit på i uppsala. Men gott var det. Som alltid. Dock gjorde jag misstaget att inte käka buffé den här gången för det här placet var inte i närheten av lika bra på kyckling med ananas som shanghai är hemma. Efter maten såg vi new moon och sedan sov vi tight i min 90-säng. Måste säga att det är tur att vi har avancerat till större sängar hemma. Förstår inte hur vi klarade av att sova bra i en 90-säng i ett helt år förut. Men det var mysigt nära i alla fall.

Idag sov vi länge och åt frukost länge och sedan gick vi till clas ohlson och shoppade för att sedan byta alla trasiga lampor i lägenheten. Närmare bestämt 8 stycken. Nu är det så ljust i hallen att man blir alldeles förvånad och i köket fungerar mer än bara lampan över diskbänken. Hurra. Jag fick även mitt cykellås fixat med en rejäl smörjning. Det var så kärvt att jag vred en av nycklarna helt sned härmodagen, men nu är även den rak igen. På eftermiddagen var vi på bio. Toy Story 3. Den var fin. Har inte sett någon av de tidigare toy story-filmerna men det gick bra ändå. Kanske ska se dem nu istället. Jag gillade ju den här.

Imorgon har jag mekaniklektion på okänd plats klockan åtta. Idiotiskt att inte skriva på schemat vart vi ska vara.

Puss och godnatt.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback