Sats

Det hände just en hyfsat oväntad grej i mitt liv. Jag hade missat ett samtal från samma nummer två gånger den här veckan så jag tänkte att jag skulle söka på eniro och se vad det var. Fick ingen träff. Inte heller på hitta.se. Då gjorde jag en väldigt icke saramässig sak. Jag ringde upp. Tänkte att det var spännande. Kom till Sats. Blev måttligt förvånad men kom på att jag fyllde in en lapp med chans att vinna träningskort just där. Kanske kanske kanske hade jag vunnit?!?!?!?!?!. När killen i andra änden försökte komma på varför han skulle ha ringt till mig två gånger så berättade jag ju att jag hade fyllt i en sån lapp. Då kom han väl underfund mer att jag inte hade vunnit men sa att de brukade ringa upp ett par stycken som inte vann för att erbjuda en gratisträning. Hurra. Alltid något. Så på tisdag klockan 19 ska jag infinna mig på sats, träffa den där killen, få en rundvisning och sedan träna bodycombat. Så roligt. Men jag kommer dö. På riktigt. Igår när vi hade pubrunda var ett uppdrag att man skulle springa över fyra olika broar. När jag hade sprungit över en stod jag och flämtade och hostade nästan loss mina lungor i säkert tio minuter. Med en förkylning som har hängt i i nästan tre veckor tycker min kropp att ansträngning är skit. Den vill ha en lift i pollaxbacken för att den knappt orkar gå upp med cykeln på morgnarna. Förhoppningsvis kan jag komma igång med träningen på tisdag alltså. Go for it.

Nämnde ju som hastigast pubrundan igår. Det var skoj. Temat var glitter och glamour så jag, Carro, Sophie och Elin glittrade väl på allt vad vi orkade. Och det var inte så mycket. Det fanns många som var satsigare än oss. Men glittret som fick agera ögonskugga bet sig fast. Efter dusch, två ansiktstvättar och en sväng med oljebaserat medel mot vattenfast smink fanns det fortfarande spår av glitter i mitt ansikte. Skumt. Vi kom tyvärr försent för att få ett schema så vi hade ingen riktig koll på uppdragen men jag kramade i alla fall domkyrkan och gick baklänges mellan Stocken och ÖG. Springandet över broar har jag ju redan nämnt hur det gick med. Jag tror att jag var på totalt sju nationer av totalt tolv. Jag gick hem när det var tre kvar och två kom vi inte in på då det var fullt.

Nu ska jag försöka sno ihop något ätbart.

hejs

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback