rebusrally

Idag har jag åkt rebusrally med Jenny och hennes kompisar Carro och Johan. Det var fantastiskt roligt, och vi var sjukt awesome på att lösa rebusar. Vi fick en karta över uppsala med omnejd i lagom skala för att varenda liten byhåla skulle finnas uppmärkt med namn, även om det så bara stod ett enda hus där. Första rebusen löd chipsfredagalfpartibrittisköltyp(+n) och vi kom snabbt fram till att det borde bli mys-kd-ale-n. Myskdalen. Vi var dock väldigt skeptiska till att det skulle finnas ett ställe som hette så och tänkte att det kanske var jysk istället. Fail. Amatörmässigt. Vi hittade till slut myskdalen på kartan och när vi kom dit kom vi på att det inte alls var dit vi skulle. Codrivern hade inte delgett övriga alla instruktioner. När man kommit fram till rebusnamnet skulle man mäta med linjal några millimeter hit eller dit och åka dit istället. Men vi var inte de enda som gjorde fel för vi mötte minst tre andra bilar i myskdalen. Men sen när vi fick in snitsen gick det sjukt bra. Vi knäckte alla rebusar utom en utan att ta hjälp av hjälprebusar. Knäckte både kattskallen och åttondelen, vilka fantastiska bynamn det finns.

Nu sitter jag och väntar på att älskling ska komma hit. Vet att han är på väg. Puss på det.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback