läpp

Kräftskivan igår var trevlig. Helt okej. Åt som sagt dock inga kräftor utan mumsade tomatpaj istället. Låter inte som något jag borde gilla men det var faktiskt helt okej. Bordssällskapet var också bra och det var mycket sånger och spex hela tiden. Sånt gillas.

Den här dagen började så fantastiskt som med en fläskläpp till följd av ett sms från min mor. Klockan var tjugo över åtta och jag hade ännu inte lämnat sängen så jag skulle ligga på rygg och läsa det. Tappade då telefonen som (helt enligt gravitationslagen) dalade ner i mitt nylle och enligt Newtons andra lag kan vi ju då räkna ut kraften som den utsatte min överläpp för vid landningen. Nu orkar jag inte det men jag kunde i alla fall konstatera att det gjorde förjävligt ont och jag kände verkligen hur läppen svällde upp. När jag tjugo minuter senare lämnade sängen och såg mig själv i spegeln fann jag mycket riktigt vänster sida av läppen cirka dubbelt så tjock som höger. Fantastiskt. Nu har dock svullnaden gått ner men det är fortfarande väldigt ömt. Farligt med telefoner. Farligt med sms på morgonen.

Avslutade denna dag med tacksittning på uthgård för alla som var volontär under mottagningen. Hade denna gång väldig otur med bordskamraterna vilket var synd. Det gör väldigt stor del vilka man får sitta med. Till höger satt de fyra som kanske var fullast av alla. Bara otrevligt. De skrek, spillde vin, spillde öl, spillde snaps, spillde mat, spillde kaffe. Spillde verkligen allt. Har kanske aldrig sett ett så kladdigt bord någonsin. De övriga tre jag hade runt mig sa inte mycket alls. Också tråkigt eftersom jag själv inte är den som håller låda mest av alla heller.

Nu ska jag sova. Imorgon är det rebusrally. Wiehooo.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback