axel

Idag hade vi vår första mekaniklab, och den överträffade förväntningarna faktiskt. Det var riktigt roligt faktriskt. Har annars ganska dålig erfarenhet av fysiklabbar. Man rullar någon vagn på någon bana och mäter tid osv, och det blir aldrig bra för man använder alltid för oexakta mätverktyg och man förstår aldrig varför man gör det man gör osv osv. I den här labben var Elin och jag ute och åkte hiss med en accelerationsmätare. Upp och ner mellan Ångströms fem våningar. Spexigt. Mätvärdena blev bra och vi fattade grafen och fick ut rimliga svar som vi också fattade. Bra lab.

Flervariabelföreläsningen innan var lite mer actionfylld. Vi satt där i godan ro och skrev deriveringsregler för vektorer när föreläsaren helt plötsligt slänger kritan och bara skriker rakt ut. Då har hennes axel hoppat ur led när hon skulle dra ner tavlan. Jätteläskigt. Stackarn. Men hon fick hjälp av några handlingsbenägna ES-studenter så till slut hoppade den tillbaka igen. Sen fortsatte hon föreläsningen som om inget hade hänt. Strong brud.

Sitter och funderar om jag ska dejta mekanikboken ikväll eller om jag ska åka till Sophie och umgås lite. De skulle ha syjunta men jag har inte riktigt något sådant att pyssla med men jag skulle kunna åka dit och låta bli att sticka. Vi får se. Har lite duggaångest i mekaniken också. Borde verkligen läsa.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback