vantar

Är ledsen. Jag tror, eller jag misstänker starkt, att någon har stulit mina fina lovikkavantar som jag stickade i åttan. De finns ingenstans i mitt rum eller i hallen och vart skulle jag annars göra av dem? Vore det inte för att jag har stickat dem själv skulle jag väl knappast bry mig, men nu vet jag att det finns ett enda par i denna värld och jag gillar dem jättemycket. Och de är mina. Jag vet att jag hade dem på mig när jag cyklade hem från skolan igår. Helt hundra. Så de måste ha försvunnit på vägen från cykeln upp till lägenheten. Troligen glömde jag dem på cykeln inatt och så har någon lycklig människa hittat dem och tagit dem. Den människan måste ju haft bra smak och tyckt att de var fina. Det är de, men de är mina. OK?. Det jag gjorde när jag kom från skolan var liksom att låsa cykeln, gå upp med väskan, hänga av mig jacka och mössa (men tydligen inga vantar..), gå in i mitt rum, ta en tia, gå till asiaten och köpa mjölk och sedan gå upp igen. Varför såg jag inte vantarna på cykeln när jag kom tillbaka från asiaten, om de nu låg kvar där? Jag fattar ingenting. Imorse fanns de i alla fall inte. Jag har letat på alla tänkbara ställen. Buhu Buhu Buhu.



Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback