veggie

Har stillat matlådeångesten för den här veckan genom att göra något så fantastiskt som att laga mat. Vegetrisk mat. Vilka framsteg. Andra gången irad som jag lyckas tillverka en sås utan att det slinker med någon bit kyckling eller korv. Nedan ses resultatet även om det väl kanske inte ser så aptitligt ut i en plastlåda (när jag är färdig ingenjör ska jag aldrig mer äta mat ur en plastlåda, då är det lunchrestaurang varje dag som gäller, punkt.).

Recept på Saras supersås:
1) Stek godtyckliga grönsaker (i mitt fall en lök, en morot och ett gäng wokgrönsaker)
2) Häll på godtycklig vätska som lämpar sig för sås (i mitt fall matlagningsgrädde)
3) Släng i lite mer grönsaker om du vill (jag tog majs och ärtor)
4) Krydda godtyckligt (tomatpurré och curry tyckte jag var en bra grej, plus salt såklart)
5) Servera med godtyckligt tillbehör (i mitt fall bulgur, men pasta eller ris borde gå lika bra)

Smaklig måltid :)




Meddela din åsikt
Jag heter: Sofie

Vad duktig du är :D


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback