simning

Jamen nån gång skulle det väl ske. Idag till exempel. Efter den mastiga mekaniklabben med tusen olika uträkningar kände jag att jag behövde skölja ur mitt huvud lite. Gick till centralbadet och simmade. I en hel timme. Kände mig fantastiskt företagsam.Faktum är att det var mitt första besök i ett uppsalabadhus sen jag flyttade hit. Ganska dåligt. Har tänkt så himla länge att jag vill men har som aldrig riktigt fått tummen ur att ens ta hit en baddräkt. Men nu har det skett. Baddräkt och badmössa och simglasögon och hela baletten. Kände mig hurthurt som attackerade den 'extra snabba' banan (vars tempo förvisso inte alls var mycket att hänga i julgranen). Dock tappade jag räkningen ganska på en gång så jag har ingen riktig koll på hur långt det blev, men jag anser att jag borde ha masat mig igenom minst 2000 meter. Ganska okej ändå. Puss på simning. Det enda lilla negativa var väl kanske att det var jättevarmt i bassängen. Kände mig som en kamin och var tvungen att vila jätteofta (i och för sig beror väl vilandet i och för sig mer på min fantastiska kondition kanske. ehe..). Meeeeeeeeeen.. jag ska försöka masa mig dit igen. Snarast.
  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback