kalas

Sitter hemma hos Kalle och slappar runt medans han städar. Bra arbetsfördelning tycker jag. Den här helgen har jag på förhand bestämt att ägna åt ingenting. Absolut noll. Det är första helgen på huuur länge som helst som jag inte behöver plugga och säkert sista helgen innan jul med för den delen. Skönt att bara vara hemma och mysa och slappa. Igår lärde Kalle mig spela första versen och refrängen av "can you feel the love tonight" på keyboard. Var barnsligt nöjd med mig själv när jag äntligen fattade och blir lika barnsligt nöjd med mig själv varje gång det blir rätt. Ska väl öva vidare nu och försöka lära mig resten också. Häftigt att kunna en låt på ett instrument i alla fall. Det är ju alltid något.

Vi har även varit och ätit födelsedagsmiddag hemma hos mamma och pappa idag. Eftersom Kalle fyller år imorgon ville de bjuda på finmiddag idag. Oxfilé, hasselbackspotatis och rödvinssås var ju inte så illa. Kanske hur gott som helst. Och tårta till efterrätt satt som en smäck. Mmm.

Och imorgon blir det mer födelsedagskalas. Man kunde ju ha en sämre helg.

Nu ska jag plinka vidare på synten.

Puss

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback