bullfest



Har bakat kanelbullar för fulla muggar. Imorn är det kanelbullens dag och det är väl en av årets bästa högtider, visst? Jag tänkte att den skulle firas i vilket fall. JAg hoppas på en bullfest och blir jag inte bjuden på någon så bjuder jag in till en själv. Bullar har jag ju i alla fall.

I övrigt har den här helgen gått i marknadens tecken. Igår var jag och mamma och Kalle till Rättvik och spatserade omkring bland massor med människor och hundar och barnvagnar. Jag köpte en fin mössa med älgar på och femton par strumpor och ett kvartskilo fantastisk färsk nougat.

Idag var det bygdemarknad i Torsåker också. Viss skillnad mot Rättvik kanske men ändå roligt att se så mycket folk ute på byn. Det enda vi investerade i där var dock en fantastiskt kolbulle med lingonsylt. Mums.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback