tolv

Lustigt att tåget till Uppsala var en timme och 20 minuter försenat igår. Lustigt att mamma bokade tågbiljett åt mig med reserverad sittplats i vagn 12 då det inte fanns någon vagn 12 på tåget (15, 14, 13, 11...) så att de 40 kronorna var sjukt välspenderade. Lustigt att det inte kom någon som ville se min tågbiljett överhuvudtaget så egentligen var alla de 185 kronorna sjukt välspenderade. Kul.

Labmaraton fortgår. Vissa är ju roligare än andra kan man ju säga. I fredags mätte vi koffeinhalten i kaffe och cola (10ggr mer i kaffe) och idag mätte vi blyhalten i aska från sopförbränning. Båda känns rätt applicerbara på verkligheten vilket är betydligt mycket roligare än att bestämma någon konstant som man inte vet vad den gör med en metod som man inte vet vad den säger. Imorgon ska det labbas igen, tydligen helt utan instruktioner. Kan bli spännande.

Meddela din åsikt
Jag heter: Anonym

Tur att du fick åka med ändå då! trots att inte vgn 12 fanns där!

2010-11-29 @ 13:42:22

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback