punkt

Idag har varit en helt okej dag. Vi tar en punktlista va?

* Vinglig cykelfärd till skolan på lätt frusna cykelbanor.
* Riktigt förvirrad föreläsning i organisk kemi klockan åtta. Blev föreningarna mer eller mindre giftiga längre ner i tabellen? Blev pKa-värdet högre eller lägre? Blev molekylen mer eller mindre polär? Hon hade ingen koll alls och rättade sig själv tusen gånger. Vad fick vi ut av det? Inte så mycket.
* Fem timmar duggaplugg med Amanda och Elin.
* Lyxlunch i ångströmscaféet, bön- och quornfyllda tortillas med vitlöksdressing. Mums.
* Helt okej elektroföreläsning.
* Vinglig cykelfärd ner på stan med Carro och Sophie.
* Mysfika på Café Linné då ex-klassis Malin kom till stan. Jättetrevligt!! Köpemat två gånger idag alltså, inte så illa.
* Kort promenad i stan med ovan nämnda trio.
* Hjärtattack då flervariabelresultatet tillkännagavs och ännu mer hjärtattack när det blev en femma!! Det trodde jag ju verkligen inte. Två dagar innan tentan var jag övertygad om att det skulle bli min första fail, men den kommer väl med mekaniken istället. 

Imorgon skriver vi skiten ur kemiduggan och sen åker jag hem.

Puss på er.
 

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

coolio, jag åt samma mat i min högskolas cafeteria idag!!! kanske inte bor i en bubbla på en söderhavsö i östersjön trots allt!


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback