kakor



Slänger upp en bild på det bästa resultatet av mitt försök till kakbak. Min första uppsalabakning faktiskt. Förvånas över mig själv varje gång jag tänker på att jag har bott här i över ett år utan att vare sig gå och simma eller baka. Nu har jag gjort båda delarna. Fantastiskt. Dagens resultat blev en dubbel sats syltkakor till fikafesten med reccarna på fredag varav den ena dessvärre blev alldeles för torr så att alla kakor sprack. Det hände ungefär ingenting med dem i ugnen, förstår inte riktigt varför. Den andra blev väl heller inte mycket att hänga i julgranen men kakorna höll i alla fall ihop även om de flöt ut på plåten och blev alldeles platta. Nu har jag i alla fall 39 kakor att lägga till fikautbudet, alltid något.

Och på tal om sats. Jäklar i min lilla låda vad jag öste på bodycombaten idag. Tycker att den är helt fantastiskt kul och den här gången gick det så mycket bättre än förra. Längtar nästan redan till söndag så att jag får ösa igen (om jag har disciplin nog att gå och träna när jag är hemma..). Innan träningen var jag trött och opepp och hade jätteont i huvudet men så fort vi kom igång gick det hur bra som helst. Det är sådana gånger det är som roligast att träna. Hurra.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback