DN

Gårdagen var jättefin. Älsklingen fyllde 22 och vi firade det med massor av fika och mys. Först blev det paketöppning, sen kaffe och pepparkakor hos Kalles föräldrar och slutligen muffins tillsammans med Emil&Emil. När jag hade lyssnat på deras bilanekdoter i en och en halv timme tyckte jag att det var okej att jag smet iväg och tränade en sväng med mamma. Hon fick med mig på functional moves. Tror aldrig att jag har varit så svettig någonsin trots att man mest stod stilla och gjorde utfall eller viftade omkring med en femkilosvikt. Jobbigt var det i alla fall och idag känns det i ryggen. Fint. När jag kom tillbaka till bilgrabbarna fortsatte vi firandet med pizza. Mums.

Imorse fick pappsen och jag sovmorgon. Eftersom jag hade en föreläsning åtta (som jag skippade) och sedan hål till ett behövde han inte hämta mig förrän halv tio. Nice.

När jag kom ut till cykeln imorse (kanske fel att kalla det imorse eftersom klockan var kvart i ett) så hade någon dumpat en dagens nyheter i min cykelkorg. Någon tyckte kanske att jag behövde bli lite mer nutidsorienterad. Jag tog in den såklart och ska läsa den ikväll, men den måste få torka lite först eftersom den låg ute och blev fuktig när jag var på dödensföreläsningen i elektromagnetism. Blä.




Nu när jag kom hem igen började jag riva runt bland böckerna i min bokhylla. Tänkte strukturera lite. Tittade av en händelse upp på min stora fina klocka och såg att den var fem. Undrade stilla vart eftermiddagen tog vägen och tänkte att det nästan var dags att sätta lite fart om jag både ska hinna handla, laga mat, simma och plugga ikväll. Sen kom jag på att jag inte hade ställt om den fan. Tjänade just en timme eftersom klockan bara var fyra, nu halv fem. Det lär dock visa sig hur det blir med allt jag tänkte hinna. Måste i alla fall handla och laga mat. Träningen kan vänta tills imorn. Då blir det bodycombat med Malin och Carro. Fantastiskt.

Nu ska jag komma på vad jag är sugen på, sen gå och handla, sen laga mat.

Puss hej


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback