cykelfel och utnarm

Min dag började fantastiskt. När jag cyklade till skolan lossnade den ena pedalen med vev och allt (???). Väldigt svårt att cykla med bara en pedal kan jag meddela. Trodde att jag hade upplevt alla konstiga cykelfel som finns men bevisligen inte. Jag har kännt att det har ryckt konstigt i pedalen ett bra tag men inte fattat vad det har varit men det visade ju sig idag då. Som tur var hände det alldeles i närheten av dels ett cykelställ och dels en busshållplats. Jag ställde ifrån mig cykeln, tog pedalen i ryggsäcken och åkte buss till skolan.

Idag var det utnarm. Uppsala teknolog- och naturvetarkårs arbetsmarknadsmässa. Jag var faktiskt duktig och lyssnade på en himla massa företag och det verkar som att många är intresserade av miljö- och vattentekniker. Låter som att man kan få många bra jobb i framtiden med lite tur. Det blev ju såklart ett frenetiskt samlade av godis och pennor också men det hör väl till. Kom även hem med bland annat två vattenflaskor, en disktrasa, två sadelskydd och ett paket näsdukar. Bra samlat Sara.

På eftermiddagen kom mamma hit. Vi började med att lämna in min cykel hos doktorn. De konstaterade att det mesta är lite halvtrasigt (tror att det hette vevlager kanske) och förmodligen kommer att gå sönder igen och då blir det dyrare än vad hela cykeln var från början. Sorgligt. Min fina bästa räcer. Nu ska den i alla fall få en ny vev igen och så håller det så länge det håller. Jag hoppas för evigt. När cykeln var inlämnad gick vi runt i stan och pratade och lunchade på waynes och gick ännu mer och pratade ännu mer och drack te och pratade ännu mer. Trevligt.

Nu ska jag sova.

Puss hej.


                                 
                            Kul med mässa va? :)


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback