101110

Två och ett halvt år med min älskling idag. Det firar vi i helgen va ^^,

För övrigt var det som ett riktigt dåligt skämt att försöka cykla till skolan imorse. Riktigt dåligt. Spårigt jävla snöslask och oskrapade cykelbanor. Fingemang va? Nej. Stack en kvart tidigare än normalt för jag fattade ju att jag skulle behöa cykla aplångsamt men höll ändå inte på att hinna fram i tid. Hamnar man i ett spår så går det ju hyfsat men så fort man kommer ut i modden så slirar det ju bara, och hur lätt är det att hålla sig kvar i ett cykelhjulsbrett spår? Svårt. Bakhjulet stack åt både höger och vänster precis hela tiden. Borde verkligen skaffa både hjälm och vinterdäck. Bara idiotiskt att försöka cykla utan. Någon gång kommer man ju ramla. Bestämde mig dock för att skippa att cykla genom parken längs ån utan cyklade istället den asfalterade vägen förbi sjukhuset och studenternas och där var cykelbanan i alla fall skrapad så där gick det ju hyfsat. På vägen hem dissade jag den moddiga cykelbanan och körde bilvägen på andra sidan ån istället, mycket bättre. Jag hoppas ju på fler dagar med plusgrader så att vi blir av med det här helvetet och får snöfritt fram till 22 december. Punkt.

Det enda som har varit bra med den här dagen är, hör och häpna, första labben i fysikalisk kemi. Fantastiskt vad bra det gick. Nu vet vi diffusionskoefficienten för saltsyra i vatten, inte alla som vet det va? En enkel uppställning och enkla mätningar som dock följdes av tusen beräkningar. Alla beräkningar var dock utförligt förklarade så vi fattade ju vad vi räknade ut. Inte alltid det är så kan ju jag säga. Och det gick bra att konvertera mikrosiemens till siemens och gram till kilo och kubikcentimeter till kubikmeter och allt vad det var och det slutgiltiga svaret blev i rätt storleksordning. Allt blev bra helt enkelt. Och jag var inte ens dädligt mosig i huvudet när jag var klar. Bra labbat där alltså.

Tänkte hinna skriva rent minna duggauppgifter innan jag ska sova, men först duschen.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback