våtdräkt

Ganska nyss hemkommen från simhallen där jag var och provade Camillas våtdräkt som jag ska få låna till forsränningen på sista april. Måste säga att det var en spännande upplevelse, både att komma i den och sedan att simma i den. Tre millimeter tjock, supertight och jättevarm. Var som ett svettberg innan jag kom i den. Obehagligast var den tjocka halskragen som verkligen ströp mig när jag simmade sen. Tanken är väl att dräkten ska ta in vatten när man hoppar i men sedan hålla det kvar och värma upp det men eftersom den här var lite stor och jag inte ville spänna den så hårt i halsen så kom det in vatten när jag rörde mig. Kände mig som en blandning mellan en konserv och ett kärnkraftverk. Det var brutalt varmt i dräkten, men det kom hela tiden in nytt kallt vatten som värmdes upp och cirkulerade runt och så in med nytt kallt. Kanske är tur att jag inte ska simma i den på valborg. Jag får hålla mig stilla när jag trillar i så att det inte kommer in en massa nytt vatten hela tiden.

Nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska meka klart och sedan komma hit och äta lunch med mig. Mamma och pappa är i Stockholm hela dagen idag så vi ska vara här lite och gosa med katterna.

Får se vad som händer sen.

Pusshej

Meddela din åsikt
Jag heter: karro

hahaha men åh! jag trodde verkligen att det stod "våldtäkt" i rubriken :( hahahaha! gud. dör lite.



skulle också vilja prova en våtdräkt, det verkar stimmigt.

2010-03-27 @ 12:58:03

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback