mello-fest

Stort GRATTIS till Ida som fyller 20 år idag. För hos henne är det fortfarande 13:e. USA är alldeles för långt borta. Saknar dig.

Jag har varit hemma en sväng, från i torsdags, men åkte tillbaka till Uppsala i eftermiddags för att spendera kvällen med klassisar och titta på melodifestivalen. Ovanligt starkt startfält i år måste jag säga, även om många har grävt ner sig onödigt djupt i balladträsket. Det mest komiska var att alla tjejer (ALLA, inkluderat Christine Meltzer och Malena Ernman) hade samma färg (eller snarare avsaknad på färg) på sina klänningar. Vi satt och var helt övertygade om att de hade köpt in en rulle billigt tyg som alla fick använda. Och jag gillade Sverige/Norgebattlen skarpt. Men det bästa var ju såklart att BÄSTA LÅTEN VANN. Det tycker jag sällan. Verkligen sällan.

Nu är jag i lägenheten. Snubben på våningen under har fest. Jag sitter och hoppar i basdunket och undrar om jag kommer få sova något alls i natt. Just nu lyssnar de på bad romance med lady gaga (helt okej) och innan det var det bailando och barbie girl vilket skulle kunna vara två av de bästa partypepplåtarna jag vet. Killen har smak i alla fall. Men.. jag känner mig undefär som när tom och jerry (eller snarare hundarna) har picnic och tom sitter i trädet och myrorna marscherar upp för trädstammen så att hela grenen gungar. Min säng hoppar på ungefär samma sätt. STÖ-RAN-DE.

Imorgon ska jag plugga biologi och ekologi hela dagen. Puss på det.

Godnatt

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback