integral

Ikväll är sista ensamkvällen. Sen får jag åka hem till min älskling igen. Han kommer hit och hämtar mig imorgonkväll. Då ska vi äta mat och titta på Let's Dance-finalen och sen åka hem. Längtar jättejättemycket. Saknar Kalle enormt mycket och det ska dessutom bli magiskt skönt med påsklov. Verkligen hur skönt som helst. Puss på det.

Idag var det fyra timmar envariabelföreläsning som gällde. Kunde inte ha varit mer mastigt. Skrev som en dåre och hade förhårdnader på fingrarna när det var klart. I och för sig tror jag mig nu ha förstått mer om integraler än jag någonsin gjort tidigare och jag har kanske också har förstått mer om integraler än vad jag förstått sammanlagt på hela kursen hittills. Känns mycket bra. Jag skulle kunna vara fulländad vad gäller integraler just nu, men med tanke på att det är fem föreläsningar kvar om just detta så lär det ju ska spåra ur ett par gånger och troligen sluta med att jag inte fattar någonting. Jag har dessutom nu två veckor på mig att glömma det som jag förstod idag så gissningsvis går jag plus minus noll.

Tanken var att jag skulle gå på uthgård och äta våffla på volontärspuben idag. Det blev inte så. Istället hamnade jag på ett kvällsföredrag om något klimatmöte som en tjej som precis ska ta examen från dubbel-V hade varit på. Det var intressant och inspirerande och de bjöd på asgod pastasallad. Mm. Efter det så pallade jag inte att gå till Uthgård och när jag sedan erbjöds skjuts hem av Josefin, som inte heller pallade uthgård, så åkte jag hem. Ingen våffla, våffeldagen till ära. Får fira den i helgen istället.

Imorgon ska jag kliva upp klockan halv sju, vilket innebär att jag ska sova nu.

God natt.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback