biologitenta

Idag har jag haft biologitenta. Tror att jag klarade den. Eller rättare sagt, jag blir väldigt förvånad och fruktansvärt arg om jag inte har klarat den. Men två saker ströde mig (och säkert 99% av de som skrev tentan).

Första frågan: Nämn tre orsaker till varför Golgi är polär. Ofta någon har sagt någonting om det. Nej. De har inte sagt just någonting om cellens organeller och det står klart och tydligt i läsanvisningarna att inga detaljer krävs. Jättedumt. Alla jag har pratat med var sura över det. Och när vi hade frågestund i förra veckan så var det någon som frågade hur mycket man skulle kunna om fotosyntesen varpå föreläsaren svarade att man bör känna till att den finns och vad som går in och vad som kommer ut. Jättebra tänkte alla, då behöver vi inte läsa på så mycket om den. Och vad händer. Det kommer en åttapoängsfråga där man ska sätta fotosyntesens händelseförlopp i kronologisk ordning. Åh. Jättedumt det också. Men som sagt, jag blir riktigt förvånad om jag inte klarar tentan. Riktigt förvånad.

När jag kom hem kände jag att det var dags för en runda till friskis. Styrkebas kunde vara bra när jag inte rört på mig på tre veckor, tänkte jag. Och det var det. Jag är faktiskt riktigt trött i musklerna nu. Skönt. Borde verkligen komma igång igen. Det var ju så bra innan jag fyllde år. Då tränade jag nästan varje dag. Sen hände något. Något som inte var så bra. Får se om det kan bli en vända imorgon också kanske. Då ska jag plugga ekologi, men förhoppningsvis inte hela kvällen.

Nu ska jag snart prata med älsklingen och sen är det godnatt.

Pusshej

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback