haveri

Igår hade jag bestämt mig för att allting skulle gå bra på jobbet. Det skulle inte vara någon reklam och det skulle gå fort och jag skulle bli klar snabbt. Trodde jag. Mötte en pall med Hoforsblad när jag kom till posten. Där sprack det till att börja med. Men det gick rätt bra en då på första biten, den dryga biten. Men när jag hade varit uppe hos farbror och käkat lunch och precis lastat cykeln för sista etappen så lyckas jag såklart välta cykeln. Hade lastat den lite snett och misslyckades med att få ner stödet och orkade inte hålla emot samtidigt som mitt skosnöre fastnade i pedalen. Jävla skit. 200 hoforsblad, en stor postbunt och tre paket över hela gatan. Inte roligt alls. Och i fallet lossnade en skruv så att fotbromsen gick sönder. Det var jätteläskigt när jag skulle bromsa och pedalerna istället började gå framåt. Fantastiskt spännande att cykla sen men enbart en handbroms som hänger och slänger lite. Men cykeln fick sig en reparation när jag kom tillbaka så idag fungerade den igen.

Idag gick det däremot ganska bra. Ingen reklam och inget cykelhaveri. Blev klar nästan två timmar tidigare än i måndags. Fint. När jag kom hem åkte jag med mor och far till valbo. Det blev en ny plånbok med hem eftersom den förra fina inte har något myntfack kvar. Tråkigt.

Imorn hoppas vi på en ny reklamfri dag :)

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback