punka

Jag har varit utan internet i några dagar. Det fick för sig att lägga av på mammas dator och jag har inte orkat masa mig upp till övervåningen för att använda internet på stationära. Men nu när älsklingen står ute i trädgården och rensar gäddor tänkte jag att det kunde vara dags att uppdatera sig lite. Vi fiskade lite idag, i spöregn. Min fångst blev några abborrar medan Kalle lyckades dra iland två rätt fina gäddor som han nu alltså står och rensar. Jag lyckades peta ut ögat på två av mina fiskar. Inte mysigt. Det ena hade jag i handen och det andra satt fast på kroken. Jätteäckligt. Men nu vet ni det.

För övrigt så jobbade jag min sista dag idag. Tänkte att det skulle bli en riktig gildardag för det var jättelite post. Men det började så fantastiskt som med punka. Vid det allra första jävla huset. Jag fick släpa runt cykeln runt hela distriktet. Jag försökte pumpa när jag kom till statoil men luften gick ur lika fort som den kom i. Inte kul. Mitt fjärde jävla cykelproblem på fem veckor. Först kedjan som hoppar av konstant, sen växeln som fastnar, sen bromsen och nu punktering. De kanske borde fundera på lite underhåll av cyklarna på det där stället.

Men nu är det i alla fall lov i tre veckor som gäller. Jippi

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback