missat tåg

Hej!

Jag har varit hemma i helgen och haft det mysigt med min älskling. Vi hann bland annat med en sväng till valbo där vi inhandlade de sex första filmerna i Mordkomissonen (en riktigt bra dansk kriminalserie som gick någon gång tidigt 00-tal) och såg de första tre avsnitten igår kväll, så det finns 16 avsnitt kvar tills jag kommer hem nästa gång. Wie.

Idag när jag skulle åka tillbaka till Uppsala så missade jag upptåget i Gävle och jag blev så jävla arg så att jag fortfarande bara vill gråta över det. Jag fattar inte hur jag kunde låta bli att notera det faktum att de flyttat tåget från 18,30 till 18,25 när jag läste den nya tidtabellen. Jag visste att jag var lite sen, men när man kommer fram 22 så tror man ju att man ska hinna rätt bra med ett tåg som går 30, men när jag kom fram och försökte trycka på dörren så började tåget åka. Så jävla surt. Åh. Men.. det gick ett regionaltåg 19,02 så jag behövde inte vänta så överdrivet länge, men det blev en oförutsedd utgift på 139 kronor.

Nu ska jag duscha, sen ringa min älskling och sen sova. SLU imorn, tjoho.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback