parkeringsvakter

Vad är grejen med parkeringsvakter? De slutar verkligen aldrig att förvåna mig. Hemma i Torsåker har jag aldrig riktigt mött en parkeringsvakt på så pass nära håll att jag kunna bilda mig en uppfattning om hur de fungerar, men sen jag kom till Uppsala har jag verkligen insett att det är ett säreget slag av människor. När jag gick hem från stora torget idag gick jag förbi två stycken som stod på trottoaren och stirrade på en bil som tydligen parkerat fel. En av dem höll i något, typ en telefon eller liknande, som uppenbarligen hade klocka och precis när jag gick förbi sa människan "det är bara fyra minuter kvar nu...". Jag kom osökt att tänka på Göta Kanal 2 när jag hörde det.

Annars har dagen innehållit fyra timmar envariabelanalys. Älskar dock att föreläsaren frångår majoriteten genom att inte utgå ifrån att alla kan allt från början utan han var grundlig, lagom långsam och metodisk. Jag gillar't. Ämnet kanske inte är det roligaste dock. Känns som att det kommer bli mycket integraler och derivata. Uschja.

Nu blir det friskis med Sanna :)

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback