100118

Igår tog jag flykten ur jullovskoman och återvände tillbaka till Uppsalaland och det verkliga livet. Plugglivet. Med mig hade jag bästa julklappen på 23" som nu, tack vare bästa älskling, står inkopplad på min bokhylla. Jippie. Mor och far var också med och de bjöd på kinamat. Mums.

Idag skulle jag för första gången stifta bekantskap med livet ute på SLU. Som jag nyss nämnde är plugglivet det enda livet som räknas i Uppsala. Nästan. Jag lyckades i alla fall hamna på rätt buss och jag lyckades kliva av på rätt ställe och jag lyckades hamna i rätt klassrum där en ung man ,med den kanske mest byråkratiskt korrekta stämma jag någonsin hört, föreläste om cellens organeller. Bingo. Det var som om han resonerade som så att "jag ignorerar det faktum att ni inte förstår vad jag säger för jag kan inte förklara orden själv". Men.. Biologin kan bli okej. Jag hoppas det. Ekologin också för den delen, även om dagens föreläsning enbart bestod i att lyssna på en surrande herre med ett stort peacemärke på bältet som visade diagram och grafer och tabeller. Sömnvarning.

När jag kom från SLU hoppade jag av vid stationen och köpte ett busskort som innebär att jag nu åker för åtta spänn per resa istället för 20. Kaaa-ching. Därefter knallade jag hem och sedan vidare till friskis och körde lite styrkejympa och därefter hämtade jag utt mitt trådlösa modem till bäbisdatorn. Wohoo.

Spurtade hem och kokade pasta och inmundigade en delikat middag framför idrottsgalan. Jag älskar att jag har TV. Det är bäst.

I morgon börjar jag tio. Det är också underbart.

Ska ringa älsklingen nu. Puss

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback