flänghelg

Pheeeew.. flänghelgen är över och jag är återigen stationerad i Uppsalarummet och har precis bevittnat Charlotte Kalla ta sveriges första OS-guld. Trevligt.

Helgen var bra. Mycket bra. Jag åkte hem i torsdags och körde aquabike med mamma. Så roligt. Älskar aquabike. Är på riktigt ledsen över att det inte finns i Uppsala. Skulle gå på det jämt i så fall. Men nu finns det tillfälligt i Hofors och då får man ju ta chansen när den bjuds.

På fredagen var jag först till Björkhagsskolan och lämnade tillbaka böcker och pratade länge med Tomas och Christin. Synd att Lennart var borta, men det gav mig en anledning att komma tillbaka snart. Gick till mormor och väntade på mamma sen och när hon kom dit åkte vi och handlade lite och sedan tillbaka till mormor för lite kortspel. Nästa fläng blev sedan hem och sedan tillbaka till Uppsala för Josefins inflyttningsfest. Den var jätterolig. Massor med folk i en jättefin lägenhet. Sämsta var att jag halkade i badrummet (på ett torrt golv!) och slog höften jättehårt i tvättstället. Ont.

På lördagen åkte jag tillbaka till Hofors igen. Älsklingen och jag var hem till Anders&Carina&Elin&Vilma och pratade och fikade lite och efter det blev det god mat och melodifestivalen med mamma&pappa. Efter det kollade jag på skidskytte och när det var slut åkte älsklingen och jag till torsåker och myzzzzte.

Söndagen, aka alla hjärtans dag, blev också en mysdag. Bara älsklingen och jag heeeela dagen. Eller nästan. Vi var hem till diverse föräldrar med blommor och fick jättegoda allahjärtansdagsbakelser hos mamma&pappa. På kvällen gjorde vi kungligt god pizza. mums. Älsklingen skjutsade mig till Gävle sen. Uppsala nästa. Tågen var dock en massa försenat så vi fick mysa på centralen en timme. Hade varit mycket mysigare att mysa hemma en timme extra. Hmm. Tåget var packat med folk och gigantiska väskor och skidor. Kanske förklarligt eftersom det utgått från Åre? Jag gick igenom fyra vagnar innan jag hittade någon plats.

Idag var det den mest ovärda skoldagen. Började nio och var klar typ tio. Jag var bara in till skolan och fick reda på vad jag skulle läsa till ett grupparbete som vi ska göra. Efter det åkte jag till Amanda och läste och läste och läste och läste.

Nu ska jag fortsätta läsa.

Tjing


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback