100210

Idag är det den tionde februari och jag och min älskling har varit tillsammans i 21 månader, eller ett år och nio månader om man föredrar att se det så. Jag skulle gärna ha varit hemma och myst meeen.. jag sitter i Uppis och älsklingen är i Torsan och det är tolv mil till myset. Såatt, jag funderar om jag ska ta och mysa lite med mig själv istället. Kanske med lite varm choklad och en omgång betapet. Det var längesen.

Idag trodde jag nästan att jag skulle svimma på brädpasset. Det var helt sjukt jobbigt och jättedålig luft så jag såg silvriga prickar framför ögonen flera gånger. Obehagligt. Tror att det var för att jag inte hann med att dricka något inför mellan några låtar som det blev så. Men, det är så roligt och man är så nöjd efterå. Mmm.

Och Amanda och jag bekantade oss för första gången med ekologihäftet idag. Det var inte roligt. På fyra timmar betade vi av en och en halv föreläsning. Hatar engelskan. Det skulle vara så mycket mer lättsmält och greppbart om det varit på svenska och det skulle gå väsentligt mycket fortare att ta sig igenom det. Det är som ett riktigt dåligt skämt det faktum att man måste läsa allting minst fyra gånger för att förstå vad det står. Trots att vi läser högt för varandra så lyssnar man inte ens på sig själv när man läser.
1: Vi läser igenom stycket
2: Vi läser igeom stycket igen mer koncentrerat och försöker förstå vad det står.
3: Vi läser igen och försöker översätta samtidigt.
4: Vi läser och försöker komma fram till om det är något värt att stryka under.
Emma, Sofie eller någon annan högskolevän; är det någon som vill dela med sig av en bra och vägvinnande studieteknik? Hur läser man effektivt? Jag blir knäpp.

Imorgon är det i alla fall föreläsning på morgonen och sedan ekologiövning på eftermiddagen. Jag hoppas att övningen kommer att gå fort för jag vill hinna hem till Hofors och gå på aquabike imorgon kväll. Det kommer att bli ett väldigt flängande den här helgen.
Torsdag eftermiddag: Hofors - aquabike
Fredag förmiddag: Hofors - björkhagsskolan
Fredag kväll: Uppsala - inflyttningsfest hos Josefin
Lördag förmiddag: Hofors
Söndag kväll (eller kanske måndag): Uppsala

Hej och hå. Får se om vi hinner höras före söndag.

Tjing


Meddela din åsikt
Jag heter: Sofie

Jag känner tyvärr precis lika! Har ingen aning om hur jag ska ta mig igenom litteraturen till de två kurserna jag läser nu som tyvärr är på engelska båda två :(


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback