tågresa

Jag sitter på tåget på väg till Uppsala. För första gången har jag min lilla bäbisdator med mig så att jag kan underhålla mig själv. Upptåget är så underbart. Det stannar 12 gånger mellan Gävle och Uppsala. Tolv gånger. Jag känner i alla fall att jag valde en bra tid att åka. Fram tills för en minut sen var jag helt ensam i den här vagnen, men nu när vi stannade i den fascionabla orten Tobo så klev det på en snubbe och satte sig här på andra sidan mittgången. När jag åker hem med tåg som går tre, fyra eller fem på eftermiddagen är det nästan omöjligt att få en sittplats före Tierp, det vill säga halva sträckan, men nu är det i prncip tomt på tåget. Lungt och skönt.

Det här har varit en väldigt bra måndag. Jag städade lite på mitt rum i morse. Bytte sängkläder och dammsög och så. Det var riktigt spännande. Hittade bland annat en påse dippmix under soffan, hur nu den hamnat där. Har ingen aning om hur länge den legat där heller. Jag städar ju inte alltför ofta kanske. Jag hann även med att stryka lite tvätt innan jag tog bussen till mormor och åt jättegod biffgryta. Lyckades snika åt mig en matlåda också. Tjoho. Det blev även kortspel i två timmar innan mamma kom och hämtade mig och vi åkte och tränade bodypump. Det gick inte jättebra idag. Gårdagens pass kändes massor och det var svårt att göra tillexempel utfall utan skor. Men jag är ändå nöjd med att ha tränat. Imorn måste jag nog vila om jag inte ska slita ut mig. Hehe. Vi får se.

Nu stannar tåget i Skyttorp. Två stopp kvar innan jag ska kliva av. Dags att packa undan datorn nu kanske.

Bye

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback