vinter for real




Ååååååh myyyyyyyyyyyys.



Idag är det första december. Vinter enligt almanackan. Den riktiga nedräkningen till det fantastiskt underbart efterlängtade jullovet kan börja på riktigt. 20 dagar. Det faktum att jag har fyra labbar kvar och sedan ska skriva (och helst klara) tre tentor under den tiden känns lite mindre underbart.

Jag försöker göra mitt bästa för att faktiskt känna lite julstämning iår. Det är dock lite svårt när man mest häckar här och inte hinner med annat än sova och plugga. Jag är förvisso i bättre fas med julklappar än jag någonsin varit i mitt liv, kanske rent av är helt klar redan. Nästan. Men det enda jag har bidragit med till julstämning i mitt rum är en adventsstake, och så har jag ställt en äpple/kaneltvål på toaletten. Fantastiskt. Men igår hade jag lite julmysplugg med Amanda och Linnea. Vi åt massvis med pepparkakor och drack julmust och glögg. Jag har julmust kvar, kanske ska fira lite ikväll. Mhm. 

Något som ger julstämning om något är väl den fantastiskt tidiga vintern. Vad hände med november iår? Vad hände med regnet och mörkret och slasket? Istället kom snön på min käre brors födelsedag den 9:e och ligger fortfarande kvar. Vad är det för fel? Imorse visade vår termometer i köket -17 grader och mina klassisar som inte bor nere i gropen hade haft -21. Det är inte normalt. Men jag kan ju i alla fall konstatera att det var himla bra att jag köpte vinterjacka. När jag kom till skolan i morse och tog av mig vantarna för att låsa cykeln ångade det hur mycket som helst ut ur mina jackärmar. Förstår inte hur jag kan vara så varm på morgonen när jag fryser som en idiot när jag cyklar hem på kvällen, och nu var det "bara"-12.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback