Dag 15 - mina drömmar

Den första och största drömmen när jag var liten var såklart att vinna OS-guld i simning. Insåg väl kanske inte riktigt då att det behövs lite träning för det, betydligt mer än vad jag någonsin skulle komma att lägga ner. Och att sen både ha små händer och små fötter ökar inte direkt förutsättningarna. Men kul att simma var det ju ändå.

Jag har genom åren haft tusen drömmar och visioner vad gäller framtida karriärval. När jag gick på högstadiet ville jag bli arkitekt eller dietist. Jag var fascinerad av hus och ville rita mitt eget drömhus i skärgården, dock föll väl det hela på att jag är helt värdelös på att rita. Jag älskade också programmet toppform och tänkte att det skulle vara jättehäftigt att träna folk och hålla koll på vad de äter (men jag fixar ju inte ens att applicera det på mig själv...). Så när jag gick  i nian och skulle välja gymnasium valde jag att skjuta upp beslutet och hamnade därför på NV-programmet. Inte helt illa ändå. När så studenten kom hade jag fastnat lite i miljöträsket. Jag ville rädda världen och tänkte att fortsätta räkna matte kanske inte är helt fel ändå. Därför föll beslutet på en civilingenjörsutbildning i miljö&vattenteknik, allt för att fortsätta stå med alla dörrar öppna.

Nu är min dröm att få ett jobb som jag trivs med och som är inspirerande och roligt. Tänker att jag kanske vill bli meterolog, men det visar sig i trean när vi ska läsa 5 poäng meterologi om det är något för mig. Jag hoppas att mitt framtida jobb kommer att ge mig en lön som gör att jag en gång kan köpa min drömbil, en röd corvette, och ett hus med egen brygga.

Jag har alltid varit fascinerad av stora fordon av alla de slag. Mina föräldrar var inte så glada de fick läsa faktaböcker om tåg och flygplan och annat istället för sagor när jag var liten. Jag drömmer om att få åka med i förarutrymmet (vad det nu kan heta..) på ett tåg. Kanske få prova att köra själv. Jättehäftigt. Kanske utbilda sig till lokförare efter den här examen? Om man någonsin skulle orka det. Och hur coolt skulle det inte vara att åka med i cockpit på ett flygplan? Super.

Sedan jag gick i sexan och skrev ett skolarbete om det har jag drömt om att åka till Australien. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli av. Det behöver inte vara för ett år eller en termin, men tänk att få spendera oktober och november där i försommarvärmen när vi bara har regnrusk och mörker och kyla här hemma. Åh så underbart. När ska man förverkliga det? Jag skulle även vilja åka runt i USA och Asien. Åh. 

Den viktigaste och största drömmen är ändå att alla jag tycker om får ha det bra och vara lyckliga. Utan dem är jag ingenting oavsett resor eller pengar eller bilar eller hus.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback