Dag 18 -den bästa födelsedagen

Jag tänker fortfarande på ett favoritminne, så denna får komma först.

Den bästa födelsedagen måste ha varit den artonde. Trots att jag fyllde på en lördag och allt så var det inte att gå ut på krogen som jag längtade mest efter, det kom senare. Alla jag umgicks med då var ju marginellt yngre så det fanns som ingen att gå ut med. Men när Ida fyllde tre veckor senare, då jäklar. Hur som helst så var det häftigt att fylla arton. Att på något vis känna sig vuxen, trots att jag var långt därifrån. Det var så mycket nya saker man skulle få göra om man så ville. De två bästa sakerna med den  dagen var dels min kamera som jag fick i present och dels det faktum att min morbror och kusin kom och hälsade på. På kvällen hade jag middag för mina vänner med melodifestival och chill. Det var en bra dag.



Idag har jag pluggat analytisk miljökemi på ekonomikum i ett antal timmar och därefter gaskat på v-dala med Linda, Sophie, Carro och Elin. Mycket trevligt. De hade alla hamnat vid samma bord eftersom de köpte biljetter tillsammans men eftersom jag köpte själv så hamnade jag vid ett eget bord med tre läkarstudenter, två från basåret och två som jag satt en bit ifrån och aldrig uppfattade vad de läste. Läkarna och basårarna var i alla fall hur trevliga som helst och lite tjusningen med att gå på gasque är ju att träffa nya människor tycker jag, så helt dumt blev det ju inte ändå. Åt massor med julmat och tittade på långt och roligt spex och dansade sedan till en spelning med The Concretes. Helt okej bra. V-dalas övriga musikval var väl inte super.   

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback