Dag 13 - den här veckan

Den här veckan kommer att bestå av en sak, eller egentligen två. Plugg och oändliga mängder ångest. Men lite skoj också hoppas jag. Idag är det Lucia. Jag skulle så gärna vilja vara hemma och göra allt sådant som jag brukar göra på lucia. Äta rykande färska lussebullar, dricka litervis med julmust, fika ännu mer hos mormor och sen gå ut i korsningen utanför henne och frysa och mysa och se när ridande Lucia traskar förbi. Men inte. Här finns inte ett uns julstämning och så lär det väl förbli. Idag masade jag mig upp klockan halv sju, var i skolan vid åtta och har pluggat sen dess. Kul. En dödensdödföreläsning i elektromagnetism med ca 60 andra frågetecken hanns också med. Det som är skönt är att man verkligen känner att det inte är någon som fattar. Jag är inte ensam. 

Imorgon ska jag gå på stan på förmiddagen. Förhoppningsvis hitta en klänning till julgasquen på lördag. Sen blir det tenta i fysikalisk kemi från klockan två och efter det är det bara att åka hem och ladda om. Onsdag och torsdag kommer jag bara plugga elektromagnetism för att ens kunna ha en mikroskopisk chans att klara tentan på fredag. Känns otroligt att det skulle ske och jag har redan anmält mig till omtentan. Efter den mördande förmiddagen på fredag ska jag gå hem till Amanda och bryta ihop och sedan komma igen med nya tag inför analytisk kemitentan. Vi ska plugga på eftermiddagen och sedan på kvällen ska jag hem till Sophie på inflyttningsgröt och julmys med på spåret och kanske film. På lördag är det mer plugg inför analytiska och sen förfest hos Sophie innan julgasquen på V-dala som jag hoppas blir awesome. 

Och gissa vad som händer på söndag? Nämen plugga lite kanske.. 

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback