Dag 12 - i min handväska

Det är inte alltid det lämpar sig med handväska. Skoldagarna består oftast av släpande på en ryggsäck med allehanda krafs. Allt som oftast innehåller den en matlåda, en frukt, en macka, anteckningsblock anpassade efter föreläsningar/lektioner för dagen, ett pennskrin, en SI-data/physics handbook, en miniräknare, en kalender, en handkräm samt ett ytterfack med mobil, plånbok, nycklar, etui för bindor, ett par tamponger, ipren, mammas läppbalsam som luktar riktigt illa, ofta någon överbliven liten godis, någon hårsnodd, vicks blue och en låsspray. Den här perioden har min labrock ofta varit gäst i väskan den också.

När jag åker hem på helgerna tar jag oftast min lilla handväska som då enbart rymmer plånbok, telefon, nycklar, mitt aerostep-kort, p-piller, försvarets hudsalva och nässpray. Om jag tar min stora handväska ligger däri förutom nyss nämnda saker även ett paraply (?) och en sminknecessär samt någon binda, tampong, ipren eller vicks som i ryggsäcken. 



Idag har jag och min ryggsäck varit hemma hos Linnea och pluggat fysikalisk kemi från elva till fem. Vi var kanske mest ineffektiva någonsin och jag kände bara att jag ville gå och skriva den där tentan för att få den ur världen. Så tråkigt var det idag. Vid fem gick jag till Elin på födelsedagskalas. Jätteroligt. Vi åt smaskig veggietacos och sen en underbar kladdkaka med vita chokladbitar till efterrätt. Mmh. Imorgon är sista dagen med fysikaliska kemin, sen den första tentan. Nedräkning på riktigt nu. Puss

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback