Dag 07 - min bästa vän

Jag vet vilka jag skulle vilja kalla mina bästa vänner.

Hanna och jag började ses när vi började i samma klass i trean och har sedan dess haft många lustiga stunder tillsammans. Vi har tältat i min trädgård, vi har badat otaliga timmar i storgösken, vi har promenerat hem till mig från skolan för att vi inte orkade vänta på bussen, vi har jagat änder i trampbåt på rättviks camping, vi har åkt balder på liseberg, vi har sett tusentals filmer, fått träningsvärk av guitarr hero och sjungit singstar så respektive familjer övervägt att lämna huset, vi har tagit otaliga promenader natt som dag. Hanna är kanske den som vet allra mest om mig och den som är allra lättast att prata med. Inga konstigheter, Hanna är bäst.

När vi gick i åttan började vi umgås med Malin. Åttan och nian kan vara mina två bästa år då vi var ett helt stört roligt gäng. Malins citatlista med allt fantastiskt genomtänkt vi sa var välbesökt. Har haft fantastiskt roligt på simtävlingar med Malin. Minns den gången vi skulle köpa hamburgare i Iggesund och var riktigt förvirrade över sex kronor. Och när vi spelade cluedo och allt blev som på kartongen. Och den gången Malins mobil försvann i Gävle och skulle beskrivas på turistbyrån som " typ fyrkantig... med en giraff". Efter åttan gjorde vi en 24-timmars resa till göteborg med Hanna. Underbart roligt. Nattåg dit, en heldag på liseberg och nattåg hem. Har sällan skrattat så mycket. Och filmerna vi spelade in skulle kunna låsa in oss på dårhus för all framtid men det var stört roligt.

Nu är Malin på Gotland och Hanna i sälen och vi ses inte allt för ofta men jag längtar alltid efter galna upptåg med dem. Jag skulle vilja vara femton år igen för att få göra om allt vi har gjort. Alla nyår, alla spelkvällar, filmkvällar promenader och allmänt skitprat. Ingen sprit och inga revolter, bara tre exemplariska tonåringar.

 
<3

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

awwwww, längtar hem så himla mycket nu! ses i jul!

Jag heter: Hanna

Jag saknar er så himla mycket! Får försöka komma hem vid jul så vi hinner ses alla 3;)

2010-12-07 @ 18:49:39

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback