Dag 03 - mina föräldrar

Min mamma heter Christina, är 54 år och  lågstadielärare tillika specialpedagog. Hon ägnar sina dagar åt att räkna matte och läsa med små stackare som har svårt för sånt. Jag gick på hennes skola när jag var liten, i en parallellklass i samma byggnad. Det sämsta var att jag inte ens kunde tänka bus utan att någon sprang och skvallrade, det bästa var att jag kunde få skjuts varje dag. När mamma är ledig tycker hon om att läsa böcker, pyssla i trädgården och spela betapet. Hon är även superengagerad i simklubben. Är alltid tävlingssekreterare eftersom hon är den enda som kan sköta datorn och hon har dessutom varit sekreterare i styrelsen plus att hon har haft minst en träningsgrupp med träningar två tre gånger i veckan. Det bästa med mamma är att vi alltid har så roligt tillsammans. Jag tycker om att umgås med henne nästan som med en kompis. Hon har alltid funnits där för mig, hjälpt till med att skjutsa och hämta överallt när som helst på dygnet. Hon lagar världens bästa mat och är helt enkelt bäst.

Min pappa heter Kalle och är 61 och förtidspensionär. När han jobbade så huserade han på ett lab på stålverket i Hofors. Jag var med honom till jobbet en gång när jag var typ tolv, kommer ihåg att han satt och tittade på en maskin som drog sönder järnbitar för att mäta hållbarheten på dem. Nuförtiden pysslar han mest med att titta på fåglar, jobba med ved, lösa korsord och titta på fotboll. Det bästa med pappa är att han har så skön humor, han är helt klart en av de roligaste personerna jag känner. Det sitter sällan fast utan han kan alltid driva med saker. Pappa ställer alltid upp och skjutsar mig till tåget på måndagmorgnarna vilket underlättar fantastiskt mycket för mig och gör så att jag kan få vara hemma en natt extra på helgerna. Jag har helt klart världens bästa pappa också.




m&p <3


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback