2010

Året började i Kalles soffa med Gran Turismo 4 tillsammans med bröderna Eklund. Chill och trevligt och fint. I januari hade jag långt jullov och chillade mest, läste och spelade betapet. Jag åkte pulka på en åker i Wij, jag såg titanic på VHS, jag började läsa ekologi och biologi på SLU och åkte buss nästan varje dag, jag försökte hålla igång med träning...

I februari fyllde jag tjugo i uppsalaland och blev firad med fika och mat av malin och sanna, hemma blev jag senare firad med "häftig" tårta och en ny telefon. Jag följde vinter-os så mycket jag orkade, brottades med ekologihäftet som var allt annat än lättsmält,  skrev ett biologiarbete om embryoutveckling, var på inflyttningsfest hos Josefin, anmälde mig till forsränning och lyckades fortfarande hyfsat bra med att träna..

I mars födelsedagsfikade jag i Kalles kök, läste massor med biologi och lärde mig allt om mitos och cellandning och fotosyntes, såg melodifestivalfinalen med klassisar, var på W:s dammiddag utklädd till gudinna, såg bio i 3D, planerade forsränning, simtränade i våtdräkt och firade earth hour och träningen hade spårat ur...

I april gjorde jag min premiärtur på systemet, morgonsimmade med malin, gjorde comeback som simtränare på läger i hofors, dansade på orken, volontärade i en bar, var på cheesecake-kalas, firade pappa och mormor och var sjuuuukt nervös inför ränningen. Efter en vecka av byggande och målande badade jag i fyrisån då vår flotte rämnat redan efter hundra meter och dykarna fick plocka upp oss efter första fallet. Efter en eftermiddag ekonomikumparken med den största folksamling jag någonsin sett spenderades kvällen på ett tak i flogsta.

I maj ville jag bara ha sommarlov. Jag vaccinerade mig mot TBE, skaffade sommarjobb, träffade Ida, firade två år med Kalle, var på picnic i flogsta, hade en fin dimma på ÖG, köpte massor av nagellack, hejade på Sofia på folkrace, tentapluggade och tentade.

I juni fick jag sommarlov. Firade med en hemsk vit dryck och en betydligt bättre grön. Firade Sannas student i uppsala, tittade på kusins sagobröllop, firade malins student och studentbal i falun, shoppade loss på eckerölinjen, åkte till uppsala med malin, firade emma och sofie som fyllde 20 på rolig midsommarfest, blev för full på midsommardagen, började på posten

I juli sprang jag i trappor på göklund och hade alla konstiga cykelfel man kan ha, badade på aquanova, åkte fyrhjuling med älskling, firade mamma, firade morbror som gift sig, fiskade massor, besökte grönklitt och så föddes Evelina.

I augusti var det avskedstillställningar för alla som skulle flytta. Middag i Gävle för Ida och fika och utgång i Gävle för Malin. Jag tittade på em i simning, målade en liten byrå, åkte med Ida till Umeå, återvände till uppis, faddrade, lärde mig en ny reccedans, gasquade,  hängde massor i flogsta och drabbades av den längsta och ihärdigaste förkylningen.

Hela september var jag sjuk. Suckade varje morgon jag skulle upp för pollaxbacken, pluggade massor med mekanik och hatade Newton och hans lagar, blev uppringd av sats och fick träna bodycombat gratis, gick på bio, var på kräftskiva och volontärsittning, åkte rebusrally.

I oktober besökte jag rättviks marknad, simmade i uppsala för första gången, gis-labbade, blev bestulen på mina fina vantar, bjöd hem mina fina klassisar på förfest och dansade sedan på smålands, köpte massor med dyr kurslitteratur och firade Kalles 22:a födelsedag.

November var mest snöig. Jag samlade pennor på utnarm, fick besök av min mor, tappade pedalen på cykeln, såg underbara revyn i torsåker, labbade nästan varje dag, tittade på fint dop för Evelina och förvånades över ännu ett kusinbröllop, klarade mekaniktentan och köpte en dödligt varm vinterjacka.

I december längtade jag bara hem. Jag saknade julkänsla och ville inte plugga elektromagnetism, cyklade i snö, försökte följa decemberlistan, var "funktionär" på hofors cup, firade elin med tacomys och supergod kladdkaka, pluggade på ekonomikum, tittade på idolfinalen, julgaskade på v-dala, var på inflyttningsgröt hos sophie, hade en fin och mysig julafton, rolig förfest och folkan på juldagen, sjuk alla mellandagar.

Nu är det nyårsafton. Snart ska vi äta hos mamma och pappa och sen bara mysa och det nya året kommer att börja som det här. Men i år har vi Gran Turismo 5.

GOTT NYTT ÅR!


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback