semester

Den här veckan har varit rätt så händelserik den med, så det är väl därför det inte har blivit så mycket bloggat. Älsklingen och jag har haft vår enda gemensamma semestervecka så vi har väl försökt hitta på lite saker. Bland annat blev det en spontansväng till Bollnäs där vi hämtade hem två stora båtmotorer (i den lilla lilla cittran...) som Kalle hittade på blocket. Motor men ingen båt. I tre dagar. Under dessa båtfriadagar blev det lite camping i Fårskär från onsdag till torsdag. Denna gång tog vi fyrhjulingen för att det skulle vara lite mer utflykt, och tältet för att det skulle bli lite friluftsliv. Så det blev meta och mys vid havet i ungefär ett dygn. Missen var väl att vi glömde kuddar och fick sova på kläder. Inte skönt. När vi kom hem på torsdagen kom Magnus och Bella och Kurt och Margot. Det blev böcklingfest. Böckling var kanske det mest groteska jag sett. Vågade inte äta den. Vi spelade lite kubb också. Kul. På fredagen sen for jag in till gävle med Malin. Efter att ha irrat oss till Elins lägenhet och till slut fått kontakt med Hanna blev det tacos, ölspel och trevligt sällskap. Kvällen slutade på Heartbreak. Kul. När jag kom hem på lördagen hade Kalle fått tag på en båt så jag fick provåka i den. Pallade inte att festa en kväll till trots att det var drag på gästis. Det blir fler gånger. Idag har vi åkt lite mer båt. Vi skulle meta men det var heldött. Det blev bara två små abborrar på fyra timmar. Inte riktigt okej. Nu är både Kalles och mammas semestrar slut. Vi "firade" det med kinamat. Mums.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback